Reklamace a reklamační řád

Postup reklamace produktu během doby používání:

1. Vážený zákazníku, pokud jste se rozhodli reklamovat u nás zakoupené zboží, můžete tak učinit. Před zasláním zboží na reklamaci zkontrolujte:
zda je zboží v záruční době

- zda znefunkčnění nebylo způsobeno jiným vlivem (déšť, mráz, mechanické poškození)
- zda znefunkčnění není způsobeno vlivem vodního kamene (u čerpadel)
- že posíláte produkt vyčištěný od nečistot a vodního kamene (u čerpadel)
- zda není mechanicky poškozený kabel produktu

Pokud byste chtěli využít naší služby: Čištění produktu před předáním k reklamaci na nás, je to možné. Čištění od bláta, řas či vodního kamene je zpoplatné částkou 15 € s DPH

2. Zboží adekvátně zabalte, myslete na to, že bude s ním bude několikrát během přepravy manipulováno. Měli byste tomu přizpůsobit obalový materiál.

3. Vytiskněte a vypište reklamační formulář, který najde jako přílohu ve spodní části této tohoto článku "Přílohy".

4. Vytiskněte, nebo okopírujte fakturu za dané zboží a přiložte ji k produktu s reklamačním formulářem.

5. Zboží odešlete poštovním kurýrem na adresu PETOMAR s.r.o. Dolní Středa 820, 92563

Postup reklamace poškozených internetových zásilek:

Upozornění: Při převzetí zásilky se přesvědčte, zda není mechanicky poškozena. V případě zjištění mechanického poškození obalu zásilky nebo jejího obsahu sepište s řidičem zápis o škodě a nechte si jej řidičem potvrdit. Dále nás o této skutečnosti neprodleně informujte e-mailem na adreseinfo@petomar.cz nebo telefonicky na čísle +420 703 380 978

Svým podpisem přepravci při převzetí zásilky potvrzujete, že jste zásilku převzali v pořádku a bez vnějšího poškození. Případné skryté poškození a další vady obsahu zásilky je nutné u nás reklamovat neprodleně v den převzetí zásilky e-mailem nebo telefonicky.

Nekompletnost zásilky jako je chybějící zboží, díly zboží, návod k použití, faktura je třeba reklamovat neprodleně, nejlépe písemnou formou v den převzetí zásilky na naší e-mailové adrese reklamace@petomar.sk. Pokud se tak nestane, je to považováno tak, že zásilka dorazila bez jakýchkoli vad.

REKLAMAČNÍ ŘÁD:

Tento reklamační řád se vztahuje na spotřebitele (dále jen „kupující“), kteří si zakoupili zboží nebo službu v této prodejně, kterou provozuje prodávající PETOMAR s.r.o. (IČ 44711328) se sídlem Dolná Streda 870, 925 63 Dolná Streda.

1. Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která při uzavírání a plnění spotřebitelské smlouvy nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti, zaměstnání nebo povolání.

2. Prodávající odpovídá za vady, které má zboží při převzetí kupujícím. U použitých věcí neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána. Nejde-li o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se vyskytnou po převzetí věci v záruční době (záruka).

3. Záruční doba na zboží je 24 měsíců, která běží od převzetí zboží kupujícím. Záruční doba na použité věci je 12 měsíců, na služby (oprava nebo úprava věci) 3 měsíce, na zhotovení věci na zakázku 24 měsíců. Je-li na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní připojeném vyznačena lhůta k použití, záruční doba neskončí před uplynutím této lhůty. U věcí, které se rychle kazí (např. zboží s vyznačeným datem „spotřebujte do“), je třeba reklamaci uplatnit nejpozději následující den po koupi, jinak právo zanikne.

4. Má-li zboží vadu, kterou lze odstranit, má kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo týká-li se vada jen součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady. Prodávající může vždy namísto odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší kupujícímu, jde-li sice o odstranitelné vady, pokud však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí se vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Jde-li o jiné neodstranitelné vady, má kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

5. Práva z odpovědnosti za vady se uplatňuje v kterékoli prodejně prodávajícího. Je-li však v záručním listě uveden záruční servis, který je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na opravu v záručním servisu. Záruční servis je povinen opravu provést ve lhůtě nejpozději do 30 dnů.

6. Dojde-li k výměně, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.

7. Vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí.

8. Při uplatnění reklamace prodávající určí způsob vyřízení reklamace ihned nebo ve složitých případech nejpozději do 3 pracovních dnů ode dne uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména vyžaduje-li se složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech lze reklamaci vyřídit i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní ode dne uplatnění reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má kupující právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku za nový výrobek.

9. Pokud kupující uplatnil reklamaci výrobku během prvních 12 měsíců od koupě, může prodávající vyřídit reklamaci zamítnutím pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nebude od kupujícího vyžadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady související s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout kupujícímu kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dnů ode dne vyřízení reklamace. Pokud kupující reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupě a prodávající ji zamítl, prodávající v dokladu o vyřízení reklamace uvede, komu může kupující zaslat výrobek k odbornému posouzení. Je-li výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady nese prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud kupující odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neběží. Prodávající je povinen kupujícímu uhradit do 14 dnů ode dne znovu uplatnění reklamace veškeré náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

10. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat kupujícímu potvrzení. Je-li reklamace uplatněna e-mailem, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit kupujícímu ihned; není-li možné potvrzení doručit ihned, musí se doručit bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vyřízení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud kupující má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

11. Prodávající je povinen o vyřízení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.

12. Při opravě nebo úpravě věci je spotřebitel povinen vyzvednout si věc nejpozději do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy měla být oprava nebo úprava provedena, a byla-li provedena později, do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení.

13. Spotřebitel má právo obrátit se na prodávajícího se žádostí o nápravu, není-li spokojen se způsobem, kterým prodávající vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že prodávající porušil jeho spotřebitelská práva. Pokud prodávající odpoví na tuto žádost zamítavě nebo na ni neodpoví do 30 dnů od jejího odeslání, spotřebitel má právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu subjektu alternativního řešení sporů (dále jen subjekt alternativního řešení sporů). Seznam subjektů ARS je dostupný na webstránce Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk. Návrh může spotřebitel podat způsobem určeným podle § 12 Zákona čj. 391/2015 Sb. Alternativní řešení sporů se netýká sporů, kde hodnota sporu nepřevyšuje částku 20 EUR. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 5 EUR s DPH.